افزایش خدمات رایگان
اطلاعیه ها و اخبار سایت

- فیلم طراحی سایت از ابتدا تا انتها - (به زودی)

 

- فیلم رایگان آموزش طراحی سایت در چند دقیقه

 

 

اینستاگرام ما

 

Google Adsense چیست و چگونه از طریق آن درآمد داشته باشیم؟

گوگل Adsense یک روش بسیار مناسبی برای کسب درآمد از تبلیغات می باشد. در این روش گوگل کار فروش را برای تولید کننده و ارائه دهنده خدمات انجام می دهد و همه مسائل فنی که افراد باید انجام بدهند را رعایت می کند! باید کدهای مورد نظر را بعد از ساخت سایت بر روی صفحات وب سایت خود قرار داده و آنها تبلیغاتی را مطابق با موضوع صفحات وب سایت ساخته شده قرار می دهند.

 

گوگل ادسنس

 

 گوگل سالانه میلیونها دلار به افراد مختلف در سراسر جهان بابت تبلیغات پرداخت میکند.

 

 

گوگل ادسنس چیست؟

گوگل ادسنس یا به انگلیسی Google AdSense، یکی از سرویس‌های رایگان تبلیغاتی گوگل است که به ناشران تبلیغ در Display Network اجازه می‌دهد تا تبلیغ‌های متنی، تصویری/بنری، ویدئویی یا هر نوع تبلیغ چند رسانه‌ای که با محتوا و مخاطبان سایتشان ارتباط دارد را بر روی وب‌سایت خود قرار دهند و از طریق نمایش این تبلیغات کسب درآمد کنند. اگر به وب‌سایت‌های معروف انگلیسی زبان مراجعه کرده باشید، متوجه تبلیغات بنری یا ویدئویی در گوشه و کنار آن‌ها شده‌اید. خب، این تبلیغات در حقیقت، همان تبلیغات گوگل ادسنس هستند.

تبلیغات موجود در ادسنس، توسط گوگل دسته‌بندی و مدیریت می‌شوند. کسب درآمد از گوگل ادسنس بر اساس دو روش CPM (پرداخت به ازای بازدیدکننده) و CTR (میانگین تعداد کلیک) صورت می‌گیرد. در روش نخست، بازدیدکنندگان وب‌سایت و در روش دوم، تعدادِ کلیک بر روی تبلیغ مورد توجه قرار می‌گیرد. هر دو روش نیز در افزایش درآمد بسیار مؤثر هستند. اما بر اساس تجربه، بیشتر مدیران وب‌سایت‌ها به CPM بیشتر توجه می‌کنند زیرا با تمرکز بر روی آن نه تنها ترافیک وب‌سایت خود را افزایش می‌دهند، بلکه رتبه سایت خود در نتایج جستجو را نیز بهبود می‌بخشند.

 

 

درآمد حاصل از نمایش تبلیغات گوگل ادسنس از طریق چک یا واریز اینترنتی به حسابی که در هنگام ثبت‌نام وارد کرده‌اید، پرداخت می‌شود. آمار گوگل نشان می‌دهد در سه ماه ابتدایی سال 2014، گوگل مبلغ 3.4 میلیارد دلار از گوگل ادسنس درآمد داشت که تا انتهای سال 2014 به میزان 13.6 میلیارد دلار رسید.

شاید برای کسانی که نخستین بار است نام گوگل ادسنس را می‌شوند کمی عجیب و پیچیده به نظر رسد. اما کسب درآمد با این سرویس را می‌توان به سه مرحله کلی خلاصه کرد:

  • یک وب‌سایت (به زبان غیر فارسی) راه‌اندازی کنید،
  • از طریق تولید محتوای جذاب و رعایت اصول سئو، بازدیدکننده جذب کنید.
  • و در نهایت، با ثبت‌نام و قرار دادن تبلیغات گوگل ادسنس در سایت خود، کسب درآمد کنید.

بهتر است بدانید در حال حاضر نزدیک به 40 میلیون وب‌سایت، تبلیغات گوگل ادسنس را در خود نمایش می‌دهند. در ادامه سعی می‌کنیم نکات مهم برای هر یک از مراحل فوق را با یکدیگر بررسی کنیم.

 

یکی از مزایای ادسنس ، تعداد بسیار زیاد آگهی دهنده ها و پخش کنندگان آگهی است. گوگل به عنوان واسطه بین آنها عمل میکند، پس یکی دیگر از ویژگیهای خوب ادسنس ، امنیت و سلامت بالا برای هر دوی آگهی دهنده و پخش کننده است.

 

 

تبلیغات گوگل ادسنس

 

 

ادسنس چگونه کار میکند؟

تمام فرآیند بسیار ساده و قابل درک است. یک حساب ادسنس میسازید، قطعه کد کوچکی را در صفحات سایتتان قرار میدهید و تمام !  گوگل تبلیغ هدف داری را که مرتبط با محتوای سایت است نمایش میدهد. بازدید کننده های سایت شما روی آن کلیک میکنند و گوگل به شما پول پرداخت میکند.

گوگل ادسنس بر اساس (هزینه به ازای کلیک) و تقسیم درآمد کار میکند. از آگهی دهنده ها به ازای هر کلیک پول میگیرد و پخش کننده های آگهی هم تقریبا ۶۸% هزینه کلیک را دریافت میکنند. کمیسیون پخش کننده ها به شدت بستگی به رقابت در آن کسب و کار  دارد. در عمل، کمیسیون هر کلیک از ۲۰ سنت تا ۱۵ دلار متغیر است. اکثر کسب و کارها درآمدزایی کمتر از ۱ دلار برای پخش کننده دارند.

 

پس هدف اصلی شما، گرفتن بیشترین کلیک ممکن برای یک تبلیغ است. اما سعی نکنید با فریب دادن گوگل به طور مصنوعی تعداد کلیک ها را افزایش دهید. بازدیدکنندگان سایتتان را ترغیب به کلیک کردن روی آگهی نکنید و البته تحت هیچ شرایطی ، خودتان روی آگهی کلیک نکنید. گوگل سیستم بسیار دقیق و پیچیده ای برای جلوگیری از تقلب دارد. به محض اینکه روی سایتتان فعالیت مشکوک مشاهده کند یا به کیفیت ترافیک و کلیک ها مشکوک شود، حسابتان را به حالت تعلیق در میاورد.

میزان در آمد شما فقط وابسته به هزینه به ازای کلیک در آن کسب و کار نیست. بلکه بستگی به این دارد که تبلیغ شما چطور با علایق بازدید کنندگان سایت مطابقت دارد، آگهی در کجای صفحه سایتتان نمایش داده میشود و … . پس به محتوای سایتتان ، ظاهر و طراحی توجه کنید و همچنین آگهی را در قسمتهای مختلف صفحه قرار دهید تا کارآمد ترین گزینه را پیدا کنید.

درآمد شما همچنین بستگی به حجم ترافیک  وبسایتتان دارد. فقط تعداد بسیار کمی از بازدید کننده ها روی تبلیغ کلیک میکنند. ( ۱ تا ۲ درصد به طور متوسط). و بیشتر کلیکها برای شما درآمد کمتر از ۱ دلار دارد. پس حالا میتوانید حساب کنید چه مقدار ترافیک برای رسیدن به درآمد مورد نظرتان نیاز دارید. بنابر این اگر به فکر درآمدزایی از ادسنس هستید، به حجم بالایی از ترافیک (بازدید کننده) نیاز دارید و این امر نیاز به کار زیاد و همچنین محتوای خاص و با کیفیت دارد.

 

 

Google Adsense

 

 

اما شما باید برای کسب درآمد از گوگل ادسنس یک سری قوانین را رعایت کنید:

 

 

1- پیروی از قوانین گوگل

لیست قوانین و سیاست های گوگل Adsense در رابطه با اینکه شما به عنوان رابط آنها چه کارهایی باید انجام دهید و یا چه کارهایی نمی توانید انجام دهید را اعلام کرده است. آنها یک کار بزرگ برای حفاظت از تبلیغات خود با حفظ یکپارچگی بسیار بالا در گوگل Adsense انجام داده اند. در واقع برای تقلب در آن با یک "نه" بزرگ مواجه خواهید شد. در ضمن هرگز بازدیدکننده وب سایت خود را برای کلیک بر روی تبلیغات نباید اغوا کنید. حتی نباید بر روی تبلیغات خود کلیک نمایید. با این کار شما از دریافت پول منع شده و نمی توانید درآمدی از این روش داشته باشید.

2- تمرکز هر صفحه در تبلیغات

من واقعاً از استفاده از وبلاگ wordpress به عنوان وب سایت لذت می برم. برخی از plug-ins های عالی و قابل دسترس هستند که این کار را برای اجرای آگهی در صفحات وب سایت شما بسیار آسان می سازد. صفحات خود را با بنرهای دیگر که برای دیگر اهداف است، به هم نریزید. صفحات وب سایت خود را ساده نگه دارید تا تبلیغات در صفحه مشخص شده و کلیک بیشتری دریافت کنید.

3- اضافه کردن مطالب با کیفیت

  آنچه شما در وب سایت تان برای توسعه انجام می دهید در واقع ارتقاء اطلاعات در گوگل Ads هم انجام می گیرد. اطمینان حاصل فرمایید هر مطلبی که به وب سایت خود اضافه می کنید ارزشمند و منحصر به فرد باشد. زیرا آنها می خواهند به جستجوگران خود تجربهء خوبی توسط وب سایت شما به آنها ارائه دهند. هنگامی که مطالب مفید، پر محتوا و ارزشمند ارائه کردید، گوگل نیز با افزایش رتبه وب سایت (رنکینگ) به شما پاداش خواهد داد.

4- تمرکز بر روی کلمات کلیدی وب سایت

به ازای ساخت هر صفحه در سرتاسر وب سایت از یک عبارت کلیدی استفاده نمایید. گوگل به این قضیه علاقه زیادی دارد زیرا توسط این عبارات کلیدی آسان تر به صفحات وب سایت شما رنکینگ خواهد داد.

5- کلمات کلیدی هدفمند به منظور پرداخت بیشتر

شما واقعاً باید به نبال بین 5 تا 10 عبارت کلیدی هدفمند در هر وب سایت باشید. به ازای هر صفحه یک عبارت کلیدی هدفمند در هنگام ساخت سایت داشته باشید. ساخت سایت شما باید بر پایه این کلمات کلیدی هدفمند بنا شود تا توسط آنها درآمد بیشتری داشته باشید. ما اکنون می دانیم که گوگل 68٪ از درآمد تبلیغاتی را به من و شما باز می پردازد.شما می توانید اطلاعات آنلاین برای برآورد EPC ایجاد عبارات کلیدی بدست آورید. یکی از ابزارهای رایگان آن گوگل Adwords می باشد.

این مطلب فقط چند موردی بودند که باید هنگام ساخت سایت در ذهن خود داشته باشید و برای داشتن درآمد اصلی از گوگل Adsense بر آن تمرکز کنید. این یک برنامه عالی برای کسب درآمد از طریق وب سایت تان است. البته تا زمانی که گوگل شمارهء یک موتورهای جستجو در سراسر دنیا باشد.

 

درآمد گوگل ادسنس

 

 

انواع تبلیغات در گوگل ادسنس

خب، در اینجا باید بگوییم که گوگل ادسنس چند نوع تبلیغات را در اختیار نمایش‌دهندگان (یا همان ناشران) قرار می‌دهد. هر یک از این نوع تبلیغات، محل نمایش مختص به خود را دارد و طبیعتاً، میزان مبلغ پرداختی به ناشر برای هر کدام متفاوت است. انواع تبلیغ موجود در گوگل ادسنس عبارتند از:

محتوا محور

از تبلیغات محتوا محور می‌توان برای هدف‌گیری کاربرانی استفاده کرد که به دنبال موضوع یا محتوای خاصی هستند. این هدف‌گیری می‌تواند به صورت CPC (پرداخت به ازای کلیک) یا CPM (پرداخت به ازای بازدید) باشد. همانطور که در بالا اشاره کردیم، تفاوت این دو نوع از تبلیغات محتوا محور ادسنس، تنها در همین بخش CPC و CPM است. نکته‌ای که وجود دارد این است که در تبلیغات به صورت CPM، پرداخت به ازای هر بازدید صورت نمی‌گیرد، بلکه بر اساس هر هزار بازدید محاسبه می‌شود که همین موضوع باعث محبوبیت تبلیغات CPC شده است.

تبلیغات محتوا محور گوگل ادسنس انواع و سایزهای مختلفی دارند. این نوع تبلیغات می‌توانند یک متن، تصویر، تصویر متحرک، یک فلش ویدئو یا یک ویدئو باشد. در بیشتر این تبلیغات، کاربران می‌توانند به انتخاب خود متن تبلیغ، ویدئو تبلیغ یا هر دو را به نمایش بگذارند. از سال 2012، جهت شناسایی تبلیغات گوگل ادسنس، یک آیکون فِلِش خاکستری رنگ در پائین تبلیغات قرار گرفت.

Page Level Ads

تبلیغات Page Level، دسته‌ای از تبلیغات گوگل ادسنس هستند که از تکنولوژی بهینه‌سازی استفاده می‌کنند. زمانی که شما این تبلیغات را در صفحات مورد نظر خود قرار می‌دهید، گوگل ادسنس به طور خودکار تنها زمانی این تبلیغات را به مخاطب نشان می‌دهد که از تجربه کاربری خوب تبلیغ مطمئن باشد.

جستجو محور

در این نوع از تبلیغات، گوگل ادسنس به ناشر اجازه می‌دهد تا تبلیغات مرتبط با یک کوئری جستجوی خاص را در وب‌سایت خود نمایش دهد و 51% از مبلغ تبلیغ را برای انتشار آن دریافت کند. درست است که مبلغ دریافتی از نوع تبلیغ محتوا محور 68% از کل مبلغ است، اما به دلیل نرخ کلیک بالای تبلیغات جستجویی، این نوع تبلیغات محبوبیت بالاتری دارند.

ویدئو محور

در این نوع از تبلیغات، گوگل ادسنس به نمایش‌دهنده (که معمولاً وب‌سایت‌های میزبان ویدئو هستند) اجازه می‌دهد تا تبلیغات ویدئویی را بر روی سایت خود قرار دهد. ناشر تبلیغ می‌تواند خودش تبلیغات مرتبط با وب‌سایتش را انتخاب کند.

 

 

موضوع سایت برای گوگل ادسنس

 

 

چه وب‌سایت‌هایی شانس بیشتری در گوگل ادسنس دارند؟

گوگل ادسنس موتور هوشمندی دارد که می‌توانند بر اساس محتوای وب‌سایت‌تان، تبلیغات مرتبط و تخصصی را به شما پیشنهاد دهند (که البته با وجود موتورهای جستجوی گوگل، این هوشمندی کاملاً عادی است).

در واقع، کسانی که تبلیغات خود را برای نمایش در اختیار گوگل قرار می‌دهند می‌خواهند تبلیغ‌شان برای افرادی که واقعاً به دنبال محصولشان هستند، به نمایش گذاشته شود. بنابراین، هرچه وب‌سایت شما به موضوعات تخصصی‌تر بپردازد، شانس بیشتری برای قبولی در گوگل ادسنس و دریافت تبلیغات پرسودتر دارد.

برای مثال وب‌سایتی که به طور تخصصی در زمینه تلفن همراه و فناوری‌های وابسته به آن تولید محتوا می‌کند، شانس بیشتری برای دریافت تبلیغات دارد تا وب‌سایتی که درباره تکنولوژی (به معنای کلی) است. یا یک سایت تخصصی فوتبال، تبلیغات مرتبط بیشتری را نسبت به سایتی که به تمام رشته‌های ورزشی می‌پردازد، دریافت می‌کند. هر چند این یک قانون کلی نیست و از نگاه گوگل برخی از موضوعات، جذابیت بیشتری دارند و به همین دلیل، تبلیغات بیشتری نیز دریافت می‌کنند. برای مثال موضوعی مانند وام مسکن، در آمریکا و کشورهای اروپایی متقاضی بسیاری دارد.

 

نظرات